Spotlight 8 Test 7 (Module 7)

Spotlight 8 Test 7 (Module 7) + KEY to test — контрольная работа по английскому языку 8 класс модуль 7 с ответами из сборника Спотлайт 8 Буклет, тест 7 УМК серии «Английский в фокусе» для учащихся 8 класса общеобразовательных организаций. Авторы: Ю.Е. Ваулина и др./ М.: Просвещение. Цитаты использованы в учебных целях. Вернуться к Списку тестов (в ОГЛАВЛЕНИЕ)

Spotlight 8 Test 7 (Module 7)

Vocabulary

A. Choose the correct word/phrase to fill in the gaps
(Выберите верное слово/фразу, чтобы заполнить пропуски)

№ 1. chat • text
a) It’s annoying when people sit and chat in the cinema. It really spoils the atmosphere of the film.
b) Bob decided to text Mary and apologise to her, as he was too nervous to do it face to face.
№ 2. advertisements • announcements
a) It’s really annoying that nearly half the pages in this magazine are taken up by advertisements of beauty products.
b) Haven’t you heard about the train strike tomorrow? There’ve been radio announcements about it all morning.
№ 3. report • coverage
a) There will be a special report about the growing problem of global warming on TV tonight. Let’s watch and see what we can do to help.
b) Live coverage of the flood showed a number of survivors being saved by helicopter rescue teams.
№ 4. downloaded • installed
a) My brother has installed an electronic dictionary on his computer.
b) Jane has downloaded some great recipes from the Internet, and tries a different one every week.
№ 5. temper • mood
a) Don’t try and resolve your conflict with Mark now. He’s in a very bad mood.
b) When Tim saw the broken window, he lost his temper and started shouting.
№ 6. gave away • gave out
a) I don’t believe Jack gave away secret information about the company. There must be some mistake.
b) As soon as Mrs Tyler gave out our report cards, she asked us if we had any questions about our marks.
№ 7. certificate • degree
a) Before he can join the basketball team, Nick has to bring a medical certificate stating that there’s nothing wrong with his health.
b) Sam has helped the police department solve very difficult cases, as he has a degree in Criminal Law.
№ 8. grapevine • headline
a) Have you read the headline in this morning’s paper? A lion escaped from the city zoo!
b) I heard through the grapevine that John is getting a promotion. Is that true?

 

В. Fill in the missing word
(Вставьте пропущенное слово)

№ 9. We found out the • shocking news of Bill’s illness yesterday.
№ 10. Jane’s • editor told her to write an article on the state of the country’s schools for the following month’s issue of the magazine.
№ 11. Mark got a part-time job as a reporter at the local news station, as he wants to start a career in the • media.
№ 12. Having the TV on while she’s studying has a very negative • impact on Jane’s ability to concentrate.
№ 13. In order to • connect to the Internet you need a modem and a working telephone line.
№ 14. Although he is being accused of plagiarism, Peter insists that no part of his sociology paper has been copied from any other source.
№ 15. TV networks should • broadcast more educational programmes for children. There’s too much junk on TV nowadays.
№ 16. The weather • forecast for tomorrow is predicting heavy rain. Maybe we should cancel our plans for a picnic.
№ 17. Our teacher asked us to write a(n) • review of our favourite film, as homework.
№ 18. When the • presenter started asking the actress personal questions, she threatened to leave in the middle of the show.
№ 19. David couldn’t remember what time his geography class started, so he checked his • timetable to find out.
№ 20. The TV station interrupted its regular programme to give the • breaking news of a hurricane approaching the country.

АвтоПЕРЕВОД (могут быть ошибки!):
№ 9. Вчера мы узнали шокирующую новость о болезни Билла.
№ 10. Редактор Джейн попросил ее написать статью о состоянии школ в стране для выпуска журнала за следующий месяц.
№ 11. Марк устроился на неполный рабочий день репортером на местную новостную станцию, так как хочет начать карьеру в СМИ.
№ 12. Включенный телевизор во время учебы очень негативно влияет на способность Джейн концентрироваться.
№ 13. Для подключения к Интернету вам необходим модем и работающая телефонная линия.
№ 14. Несмотря на то, что его обвиняют в плагиате, Питер настаивает на том, что ни одна часть его работы по социологии не была скопирована из какого-либо другого источника.
№ 15. Телевизионным сетям следует транслировать больше образовательных программ для детей. В наши дни на телевидении слишком много мусора.
№ 16. По прогнозу погоды на завтра ожидается сильный дождь. Возможно, нам стоит отменить наши планы на пикник.
№ 17. Наш учитель попросил нас написать рецензию на наш любимый фильм в качестве домашнего задания.
№ 18. Когда ведущий начал задавать актрисе личные вопросы, она пригрозила уйти в середине шоу.
№ 19. Дэвид не мог вспомнить, во сколько у него начинался урок географии, поэтому он проверил свое расписание, чтобы узнать.
№ 20. Телеканал прервал свою обычную программу, чтобы передать экстренные новости о приближающемся к стране урагане.

Grammar

C. Underline the correct item
(Подчеркните верный ответ).

№ 21. Should/May I have some information about Performing Arts universities in Britain, please?
№ 22. You don’t have to/can’t attend university to get your diploma. There are long distance learning programmes online which can provide you with a very good education.
№ 23. Sue can’t have/must have been at the party last night. She’s on holiday in Italy right now.
№ 24. Karen may/has to leave school early tomorrow. She has a dentist appointment after school.
№ 25. If Mary gets permission from her parents, she may/must study in France next year.
№ 26. If you want to succeed in life, you should/need to work hard, and always keep to your goals.
№ 27. Jane has a talent in writing. She needs to/should take part in the short story competition at school this month.
№ 28. If your roommates are too noisy, you ought to/need to study at the student library. It’s quiet there.
№ 29. George should have/must have studied a lot for the history exam. He got very high marks.
№ 30. Students mustn’t/needn’t run in the school corridors. It’s against the rules.

Everyday English

D. Fill in to, on, for, from, about
(Вставьте to, on, for, from, about).

№ 31. Tim was absent FROM class yesterday, as he had the stomach flu.
№ 32. Don’t worry ABOUT your new job. With the skills you have, I’m sure you’ll do very well.
№ 33. Dan has so many personal problems that it’s difficult for him to concentrate ON his studies right now.
№ 34. The bully at school is being mean TO a number of students. I’m going to report it immediately.
№ 35. Bob always blames other people FOR his mistakes. Maybe he should take responsibility for his own actions more often.

АвтоПЕРЕВОД (могут быть ошибки!):
№ 31. Тим вчера не ходил НА занятия, так как у него был желудочный грипп.
№ 32. Не беспокойся О своей новой работе. Я уверен, что с твоими навыками ты справишься на отлично.
№ 33. У Дэна так много личных проблем, что ему трудно сосредоточиться НА своей учебе сейчас.
№ 34. Хулиган в школе плохо обращается с несколькими учениками. Я собираюсь немедленно сообщить об этом.
№ 35. Боб всегда обвиняет других людей В своих ошибках. Возможно, ему следует чаще брать на себя ответственность за свои поступки.

 

E. Choose the correct response
(Выберите верный ответ).

№ 36. What’s the best way to do better in my exams ? – E. You could revise more often during the year.
(Каков наилучший способ улучшить свои результаты на экзаменах? – Вы могли бы чаще пересматривать их в течение года.)
№ 37. How did you do in your maths test?  – A. Pretty well.
(Как у тебя с тестом по математике?  – Довольно хорошо.)
№ 38. I’ll try my best to pass the history test next time. – D. That’s the spirit!
(В следующий раз я приложу все усилия, чтобы сдать тест по истории. – Вот это настрой!)
№ 39. Why don’t you get a full-time job and go to evening school? – В. That’s easier said than done.
(Почему бы тебе не найти работу на полный рабочий день и не пойти в вечернюю школу? – Это легче сказать, чем сделать.)
№ 40. Tom’s decided to postpone his studies for a year. – C. How come?
(Том решил отложить учебу на год. – Как так вышло?)

Reading

F. Read the text and match the phrases (A to F) to the gaps (41 to 46). There is one extra phrase.
Прочитайте текст и соедините фразы (A-F) с пропусками (41-46). Есть одна лишняя фраза.

TAKING A BREAK IN THE WILD
Last summer, my friend Katie and I decided to go on a summer holiday together. We really needed to take time away from work and our busy city schedules (41)–D(and do something different for a change). We both wished to something exciting and challenging, but at the same time, we wanted our excursion to be a truly educational experience. Luckily, a colleague at work had told Katie about a holiday package which combined training in wildlife survival skills along with nature exploration. The idea seemed appealing, (42)–F(so we set off the following week for our exciting adventure).

On the first day of the programme, we met our instructor, who told us to bear in mind that this was a first-time experience for all the members in the group (43)–B(and that everyone could learn at their own pace) which was quite a relief to hear. At the start of the programme, we developed a deep understanding of plants and animals in the wild. After that, we (44)–E(went on to learn how to identify different species of animals) as well as recognise their particular eating habits and native habitats. We also learned how to gather wild plants and prepare them for food or medicine.

During our last week, we mastered the art of building shelters out of trees and bushes, learned how to locate clean water (45)–A(and build fires just by rubbing two sticks together). We actually accomplished things we could never have imagined doing, and most importantly, we discovered what a wide range of beautiful things nature has to offer us.

  • A. and build fires just by rubbing two sticks together (и разводить огонь, просто потирая две палочки друг о друга)
  • В. and that everyone could learn at their own pace (и чтобы каждый мог учиться в своем собственном темпе)
  • C. but we weren’t very keen on the idea at first (но сначала нам эта идея не очень понравилась)
  • D. and do something different for a change (и для разнообразия заняться чем-нибудь другим)
  • E. went on to learn how to identify different species of animals (затем мы научились определять различные виды животных)
  • F. so we set off the following week for our exciting adventure (итак, на следующей неделе мы отправились в наше захватывающее приключение).

АвтоПЕРЕВОД (могут быть ошибки!):
Прошлым летом мы с моей подругой Кэти решили провести летние каникулы вместе. Нам действительно нужно было отвлечься от работы и нашего плотного городского графика (41–D) и заняться чем-то другим для разнообразия. Нам обоим хотелось чего-то захватывающего и сложного, но в то же время мы хотели, чтобы наша экскурсия стала по-настоящему познавательной. К счастью, коллега по работе рассказала Кэти о пакете для отдыха, который сочетает в себе обучение навыкам выживания в дикой природе и знакомство с природой. Идея показалась привлекательной, (42–F) и на следующей неделе мы отправились в наше захватывающее приключение.

В первый день программы мы встретились с нашим инструктором, который посоветовал нам помнить, что для всех участников группы это был первый опыт (43–B) и что каждый мог учиться в своем собственном темпе, что было большим облегчением услышать. В начале программы мы развивали глубокое понимание растений и животных в дикой природе. После этого мы (44–E) продолжили обучение тому, как идентифицировать различные виды животных, а также распознавать их особые пищевые привычки и местообитания. Мы также научились собирать дикорастущие растения и готовить из них пищу или лекарства.

За последнюю неделю мы овладели искусством строительства укрытий из деревьев и кустарников, научились находить чистую воду (45–A) и разводить огонь, просто потирая друг о друга две палочки. Мы действительно добились того, о чем и мечтать не могли, и, самое главное, открыли для себя, какой широкий спектр прекрасных вещей может предложить нам природа.

Listening

G. Listen to the speakers and choose the correct answer for each question
(Послушайте говорящих и выберите верный ответ для каждого вопроса)

№ 46. You will hear a teacher talking to her student about how to improve his marks. What advice does she give him?
A) To revise more often.
В) To take part in a study group.
C) To take better notes.

№ 47. You will hear a girl talking about doing homework. Which of the following is true?
A) She studies best in the company of her classmates.
В) She finds it more relaxing to study in the evenings.
C) She studies some subjects best while listening to music.

№ 48. You will hear a girl talking about her school subjects. Which subject will be more useful for her in the future?
 A) English.
В) Biology.
C) Arts.

№ 49. You will hear a young man talking about his experience of starting university. What did he find most difficult?
A) Living away from home.
В) Working and studying at the same time.
C) Getting to know new people.

№ 50. You will hear a teacher talking about computers in education. What is his opinion?
A) There should be computers in the school library.
В) Computer skills aren 4 necessary for students.
C) He prefers more traditional ways of research.

 


Вы смотрели: Spotlight 8 Test 7 (Module 7) + KEY to test — цитаты Теста № 7 с ответами из сборника контрольных заданий УМК по английскому языку серии «Английский в фокусе» для учащихся 8 класса общеобразовательных организаций. Авторы: Ю.Е. Ваулина и др.

Вернуться к Списку тестов (в ОГЛАВЛЕНИЕ)

Добавить комментарий

На сайте используется ручная модерация. Срок проверки комментариев: от 1 часа до 3 дней